sobota, 13 lutego 2010

Przetwory

W sklepach wysyp owoców egzotycznych, więc grzechem byłoby nie wykorzystać tego i nie zrobić z nich smakowitych marmolad i galaretek.
Marmolada z kiwi i cytryny ma bardzo orzeźwiający smak.Do jej przygotowania potrzebujemy:
8 kiwi
1 cytrynę
tyle gram cukru zelującego 1:1 co owoców

Owoce potraktowałam blenderem, dodałam cukru, całość doprowadziłam do wrzenia, poczekałam jeszcze 4 minuty az całość zgęstnieje i do słoiczków.


Galaretka cytrynowa idealnie pasuje do herbaty.


Sok z wyciśniętych cytryn dokładnie przelewamy przez sitko, by pozbyć się wszelkich "farfocli". Uzyskany sok mieszamy z cukrem (tyle ile ml soku tyle cukru zelującego 1:1), całość doprowadzamy do wrzenia, podgrzewamy jeszcze ok 4 minut i przelawamy do słoiczków.



Marmolada z kiwi, bananów i limonek idealnie nadaje się do naleśników.

Do tej marmolady potrzebne będą:

4 kiwi

2 duze banany

1 limonka

Całość potraktować blenderem, wymieszać z cukrem zelującym 1:1, doprowadzić do wrzenia, pogotować jeszcze 4 minuty i do słoiczków.

Zyczę smacznego!

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

oo z kiwi uwielbiam mniam mniam,tylko kiwi kupowac nie lubie bo one w sklepie dostarczane sa bardzo niedojzale a potem to juz sa tylko miekie i nadal niedojzale :(

Costa pisze...

ślinotoku dostałam od tych pyszności !!! I to tak na sam wieczór ;) hyhyhyh

Buziolle kochana ;*